Το πάθος είναι ασθένεια της ψυχής.
Είναι εμπαθής κατάσταση της ψυχής.
Είναι ακόμη διαστροφή των ψυχικών δυνάμεων.
Παρά φύσιν κατάσταση και κίνηση της ψυχής.
Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου
Αλλά αποτελούν παρά φύσιν καταστάσεις.
Οι αμαρτίες είναι η εξωτερίκευση και ενεργοποίηση των παθών.
Είναι οι συγκεκριμένες πράξεις
Οι οποίες μας απομακρύνουν από το Θεό
Και μολύνουν το σώμα, αλλά και τη ψυχή.
Το αμάρτημα είμαι μια ηθική πτώση, μια αστοχία.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν και πάθη που είναι κρυφά
Γιατί δεν δόθηκε η αφορμή να ενεργοποιηθούν με συγκεκριμένες αμαρτίες.
Και αυτά όμως είναι επικίνδυνα, γιατί μένουν απαρατήρητα και δεν πολεμούνται.
Ο Απόστολος Παύλος κάνει αναφορά για το “μολυσμό της σαρκός”
Εννοεί τις αμαρτωλές πράξεις, οι οποίες κατά πρώτο λόγο μολύνουν το σώμα μας
Που είναι “ναός Θεού ζώντος”.
Όταν αναφέρεται σε “μολυσμό του πνεύματος”
Εννοεί τα πάθη που φωλιάζουν στη ψυχή, τους εμπαθείς και πονηρούς λογισμούς.
Φυσικά αυτά είναι αλληλένδετα:
Τόσο τα πάθη, όσο και οι αμαρτίες μολύνουν το σώμα, αλλά και τη ψυχή.
Η ζωή του χριστιανού είναι ένας συνεχής αγώνας για κάθαρση από τα πάθη και τις αμαρτίες.
Η κάθαρση από τα πάθη οδηγεί στη Θέωση, στην ένωση με το Θεό
Που είναι και ο στόχος της ζωής του ανθρώπου.
Είναι εμπαθής κατάσταση της ψυχής.
Είναι ακόμη διαστροφή των ψυχικών δυνάμεων.
Παρά φύσιν κατάσταση και κίνηση της ψυχής.
Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου
Αλλά αποτελούν παρά φύσιν καταστάσεις.
Οι αμαρτίες είναι η εξωτερίκευση και ενεργοποίηση των παθών.
Είναι οι συγκεκριμένες πράξεις
Οι οποίες μας απομακρύνουν από το Θεό
Και μολύνουν το σώμα, αλλά και τη ψυχή.
Το αμάρτημα είμαι μια ηθική πτώση, μια αστοχία.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν και πάθη που είναι κρυφά
Γιατί δεν δόθηκε η αφορμή να ενεργοποιηθούν με συγκεκριμένες αμαρτίες.
Και αυτά όμως είναι επικίνδυνα, γιατί μένουν απαρατήρητα και δεν πολεμούνται.
Ο Απόστολος Παύλος κάνει αναφορά για το “μολυσμό της σαρκός”
Εννοεί τις αμαρτωλές πράξεις, οι οποίες κατά πρώτο λόγο μολύνουν το σώμα μας
Που είναι “ναός Θεού ζώντος”.
Όταν αναφέρεται σε “μολυσμό του πνεύματος”
Εννοεί τα πάθη που φωλιάζουν στη ψυχή, τους εμπαθείς και πονηρούς λογισμούς.
Φυσικά αυτά είναι αλληλένδετα:
Τόσο τα πάθη, όσο και οι αμαρτίες μολύνουν το σώμα, αλλά και τη ψυχή.
Η ζωή του χριστιανού είναι ένας συνεχής αγώνας για κάθαρση από τα πάθη και τις αμαρτίες.
Η κάθαρση από τα πάθη οδηγεί στη Θέωση, στην ένωση με το Θεό
Που είναι και ο στόχος της ζωής του ανθρώπου.