του Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου
Ερώτηση: Κάποιοι λένε ότι η νηστεία δεν είναι κάτι που το είπε ο Χριστός για να το κάνουμε, αλλά το είπαν άνθρωποι μετέπειτα (οι ιερείς). Πού φαίνεται καθαρά, πώς μπορούμε να τους απαντήσουμε ότι δεν είναι ανθρώπινο ζήτημα, αλλά το είπε ο Χριστός;»
Απάντηση: Όσον αφορά τη νηστεία, το ίδιο το παράδειγμα του Χριστού νομίζω μιλά από μόνο του. Ο Κύριος ενήστευσε ο ίδιος, ημέρας τεσσαράκοντας και νύχτας τεσσαράκοντας.
Και ο ίδιος μας έδειξε με την αγία ζωή του πως θα πρέπει και εμείς να αγωνιζόμαστε. Άρα, και τίποτα άλλο να μην υπάρχει στη Γραφή, και μόνο που ο ίδιος το έκανε, αυτό λέει τα πάντα. Όμως πέραν απ’ αυτό το πράγμα, πολλές φορές, σε πάρα πολλά σημεία της Καινής και της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρεται η μεγάλη αξία και η μεγάλη σημασία της νηστείας. Και οι Απόστολοι πριν από οποιοδήποτε σημαντικό γεγονός ενήστευαν και επροσεύχοντο. Σήμερα, ακούσαμε για την προσευχή και τη νηστεία. Η προφήτις Άννα μέσα στον ναό ήταν συνεχώς νηστεύουσα και προσευχομένη. Ο ίδιος ο Κύριος ενήστευσε και παρέμεινε στη νηστεία τόσες μέρες, αλλά και η πρώτη εντολή του Θεού στον άνθρωπο, που του έδωσε μέσα στον Παράδεισο, ήταν η εντολή της νηστείας. Όταν του είπε: «απ’ όλα μπορείς να φας, από αυτό όμως δεν μπορείς», τι άλλο μπορεί να είναι παρά εντολή νηστείας;
Υπάρχει σε πάρα πολλά σημεία της Παλαιάς Διαθήκης και η εντολή αλλά και η αξία της νηστείας. Αυτός ο οποίος λέγει ότι τη νηστεία δεν την καθιέρωσε ο Χριστός, απλούστατα δεν έχει διαβάσει το Ευαγγέλιο και δεν γνωρίζει πόσο σημαντικό πράγμα είναι η νηστεία.