“ Πώς πρέπει να της μιλάς; Με πολλή χάρη να λες προς αυτήν : εμείς, παιδί μου, σένα λάβαμε κοινωνό του βίου και σε εισαγάγαμε στα τιμιότερα και αναγκαιότερα να κοινωνήσεις μαζί μας, δηλ. Στην παιδοποιϊα και στην προστασία της οικίας. Τί λοιπόν σε παρακαλούμε; Μάλλον πριν από αυτό λέγε τα της αγάπης, γιατί τίποτα δεν συμβάλλει για να πεισθεί ο ακούων να δεχθεί τα λεγόμενα, όσο το να μάθει ότι λέγονται με πολλή αγάπη. Πώς λοιπόν θα δείξεις την αγάπη; Αν πεις ότι πολλές γυναίκες μπορούσαν να λάβω, και πιο πλούσιες και από λαμπρό γένος, και δεν τις προτίμησα, αλλά αγάπησα την δική σου αναστροφή, κοσμιότητα και σωφροσύνη. Έπειτα από αυτά προετοίμασε την οδό των λόγων για την φιλοσοφημένη ζωή και κατηγόρησε τον πλούτο μετά από κάποιο διάστημα. Γιατί εάν αρχίσεις να κατηγορείς τον πλούτο θα γίνεις φορτικός. Αν όμως πάρεις κάποια αφορμή όλα θα πάνε καλά. Θα φανείς ότι απολογούμενος κάνεις το πράγμα και όχι ως αυστηρός και άχαρος και μικρολόγος, αλλά όταν από αυτήν την αφορμή λάβεις θα ευεργετηθεί.
Θα πεις λοιπόν, ότι δεν ανεχόμουν θα νυμφευτώ πλούσια και εύπορη. Ούτε απλώς, ούτε τυχαίως, αλλά εκπαιδεύτηκα καλώς ότι ο πλούτος δεν είναι κτήμα, αλλά πράγμα ευκαταφρόνητο, προστιθέμενο στους ληστές και στις πόρνες γυναίκες και στους τυμβωρύχους. Γι’ αυτό άφησα αυτά και ήλθα στην δική σου αρετή της ψυχής, την οποία προτιμώ από όλο το χρυσάφι. Γιατί η συνετή και ελεύθερη κόρη, η οποία επιμελείται την αρετή, είναι αντάξια πάσης της οικουμένης….”.
Αγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου