Εργαζόμενη μητέρα ή όχι, ο χρόνος που περνάς με το παιδί σου πρέπει να είναι εποικοδομητικός και ευχάριστος σύμφωνα με τους ψυχολόγους.
Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη σου δίνει έξυπνες ιδέες για να περάσεις όμορφα και να έρθεις πιο κοντά στο παιδί σου….
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ…
1. Να δώσεις στο παιδί τη χθεσινή εφημερίδα και να κόψει φωτογραφίες, να τσαλακώσει σελίδες, να σκίσει λωρίδες, να κάνει χαρτοπόλεμο και όλο αυτό να το χρησιμοποιήσει για να κάνει κολάζ σε μία λευκή κόλλα χαρτί.
2. Να μαζέψει όλες τις φωτογραφίες και να φτιάχνει δικές του ιστορίες από τις εφημερίδες και τα περιοδικά.
3. Να διαβάζει τις εικόνες φτιάχνοντας δικές του ιστορίες.
4. Να κυκλώνει τα ίδια γραμματάκια ή τις ίδιες λεξούλες.
5. Να κόβει γραμματάκια και να φτιάχνει λέξεις όπως το scramble.
6. Να βάλετε μουσική και να χορέψετε.
7. Να παίξετε τις μουσικές καρέκλες.
8. Να παίξετε τις “κουμπάρες” δηλαδή ένα συμβολικό παιχνίδι, ένα παιχνίδι ρόλων όπου κάποιος είναι ο οικοδεσπότης που σερβίρει το τσάι ή τον καφέ ή το φαγητό.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ…
9. Το παιδί μπορεί να κάνει ό, τι κάνεις και εσύ φανταστικά: δηλαδή να μιμείται αυτά που κάνεις την ώρα που μαγειρεύεις.
Για παράδειγμα τώρα ζυμώνουμε τα μπιφτέκια, τώρα βάζουμε τα μακαρόνια…
10. Μπορεί το παιδί να ξεχωρίζει τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ σε αυτά που είναι να μπούνε στο ψυγείο και σε αυτά που είναι να μπούνε στο ντουλάπι.
Με αυτό τον τρόπο κάνει μια άσκηση ταξινόμησης και μία άσκηση μαθηματικών εννοιών δηλαδή την έννοια του συνόλου και του υποσυνόλου. Σύνολο είναι τα ψώνια και υποσύνολο είναι αυτά που είναι για το ψυγείο και αυτά που είναι για το ντουλάπι και πάλι υποσύνολο είναι αυτά που είναι φαγώσιμα και αυτά που δεν είναι.
11. Μπορείτε να φτιάξετε αλατοζύμαρο χρησιμοποιώντας 200 gr αλεύρι, 200gr αλάτι, 100 gr χλιαρό νερό, μία κουταλιά λάδι και μετά να το ζυμώσετε.
Με αυτό τον τρόπο γίνεται ένα ζυμάρι που το παιδί δεν μπορεί να φάει γιατί είναι πολύ αλμυρό, αλλά αν το ψήσουμε στους 100 βαθμούς στο φούρνο ή το αφήσουμε πάνω στο καλοριφέρ αυτό γίνεται σκληρό και είναι σαν να έχουμε φτιάξει κάτι με πηλό ή με γύψο. Μετά το παιδί μπορεί να το βάψει ότι χρώμα θέλει με νερομπογιές.
Με αυτό το ζυμάρι μπορείτε να φτιάξετε κοσμήματα, χάντρες και πολλά πράγματα.
12. Μπορείτε να φτιάξετε κοσμήματα με τα ζυμαρικά. Με το κοφτό μακαρονάκι, με το κοχυλάκι, με τις πέννες κ.α. Αν τα περάσετε σε ένα σχοινί φτιάχνετε κολιέ και βραχιόλια όπου μετά μπορείτε να τα βάψετε.
13. Μπορείτε να ανακατέψετε φασόλια και ρεβιθιά και να βάλετε το παιδί να κάνει ξεχωρίσματα. Από δω τα φασόλια και από την άλλη τα ρεβίθια. Έτσι το παιδί κάνει άσκηση λεπτής κινητικότητας και ασκεί την παρατηρητικότητά του.
14. Μπορεί το παιδί να κάνει κολάζ με τα ζυμαρικά και τα όσπρια πάνω σε ένα καπάκι από ένα κουτί ή σε ένα χαρτόνι με αλευρόκολλα ή με κόλλα ταπετσαρίας.
Μπορείτε να ζωγραφίσετε ένα σχέδιο όπου μετά το παιδί θα κολλάει πάνω, αλλού φασόλια, αλλού μακαρόνια κ.α.
15. Μπορείτε να φτιάξετε κάποιο γλύκισμα μαζί και εσύ να κάνεις μια κωδικοποίηση της συνταγής. Αν για παράδειγμα η συνταγή έχει δύο φλυτζάνια γάλα εσύ ζωγραφίζεις σε ένα χαρτί δύο φλυτζάνια και ένα μπουκάλι γάλα δίπλα.
‘Έτσι το παιδί όταν το βλέπει κάνει μία πρώτη ανάγνωση.
16. Μπορείτε να φτιάξετε εύκολα φαγητά μαζί όπως πιτσάκια, σαντιγί, φρουτοσαλάτα και άλλα τέτοια.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΜΠΑΝΙΟ…
Ακόμα και στο μπάνιο μπορούν τα παιδιά να βοηθήσουν!
17. Μπορεί το παιδί να ξεχωρίσει τις κάλτσες του μπαμπά από τις δικές του, να κάνει ζευγάρια στις κάλτσες όπου αυτά είναι μαθηματικές έννοιες.
18. Να πλένει το παιδί τα ρούχα της κούκλας του με τον ίδιο τρόπο όπως πλένεις και εσύ.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ…
19. Να πηγαίνετε μαζί στο σούπερ μάρκετ και με την εικόνα τα παιδιά να ξεχωρίζουν πράγματα.
20. Ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο να αναγνωρίζει το παιδί τα σήματα της τροχαίας και την επόμενη φορά να τα ξέρει.
21. Να κάνετε παιχνίδια παρατηρητικότητας, δηλαδή τι φόραγε ο κύριος που στεκόταν στη στάση κ.α
22. Να κάνετε βέβαια πάρα πολλά παιχνίδια στη φύση. Να μαζεύετε θησαυρούς, πετρούλες, λουλουδάκια, φυλλαράκια και να κάνετε συλλογή.