Ωφέλιμες σκέψεις.

 
«κενος πο γωνίζεται πολ καιρ κα δν βλέπει πνευματικ πρόοδο χει περηφάνεια κα γωισμό. Πνευματικ πρόοδος πάρχει κε πο πάρχει πολ ταπείνωση.« (Γέρων Παΐσιος)

«Ν γωνιζόμαστε μ λες μας τς δυνάμεις γι ν κερδίσουμε τν παράδεισο. Εναι πολ στεν πύλη κα μν κοτε ατος πο σς λένε τι λοι θ σωθομε». (Γέρων Παΐσιος)

«Συνετς κα μυαλωμένος νθρωπος εναι κενος πο ντελήφθει καλς τι πάρχει τέρμα τς παρούσης ζως κα σπεύδει κα ατς ν θέσει τέρμα ες τ σφάλματα κα λαττώματά του». (Γέρων Παΐσιος)

«Εναι μεγάλο κατόρθωμα ν θυσιάσει ν γκαταλείψει κανες τ δικαίωμά του, τ ποο διος θεωρε τι εναι κατ θεν κα ν φαρμόσει τ συμβουλ κείνου πο τν διδάσκει κατ θεόν».

«Κάθε καλ ρχεται π τν Κύριον κατ᾿ οκονομίαν. Ατ διαφεύγει μ τρόπο μυστικ π τος χάριστους κα γνώμονες κα κνηρούς». (γιος Μρκος)

«Μν γωνις γι τίποτε φο Κύριος σου εναι παρν στ ζωή σου. γκάλη του σ περιβάλλει π παντο. Βρίσκεται, χι μονάχα γύρω σου, λλ μέσα σου, γνωρίζοντας λους τος λογισμος τς νάγκες κα τος πόθους σου». (γιος ωάννης τς Κροστάνδης)

«νάθεσε στν Κύριον τν σθένεια τς φύσεώς σου ναγωρίζοντας τν δυναμία σου κα τότε θ λάβεις τ χάρισμα τς σωφροσύνης χωρς ν τ καταλάβης». (Κλμαξ)

«Ο λογισμο πο σο φέρνουν μηχανία κα ταραχ προέρχονται π τ διάβολο. Ο κατ θεν λογισμο μπνέουν σιγουρι κα ερήνη. Πάλεψε κα θ τ᾿ ποκτήσεις». (σιος Μρκος)

«σο πι ρρωστος εσαι, σο πι μαρτωλός, πι πληγωμένος, τόσο πι κατάλληλος εσαι γι ν σ πάρει στ χέρια το Χριστς κα ν γιατρέψει, ν σ σώσει, ν σ λυτρώσει».

«Ν εσαι φς, μήνυμα πόσχεση. Τ δρόμο, τν λήθεια κα τ ζω ν δείχνεις. π τ μάτια μας τ στόχο μ χάσουμε, πίστη ν χουμε σ᾿ Ατν π τν ποο λα κπορεύονται».

«Ο νθρωποι, μ τ πεπερασμένο μυαλό, δν μπορον ν καταλάβουν πολλ πράγματα στ ζωή. ταν μως ρθει ρα, τότε βλέπουμε τί καλ χει βγε π τς θλίψεις κα π τς δυσκολίες πο χουμε περάσει, φο Θες μόνο τ καλ δουλεύει κα τίποτα δν μπορε ν γίνει χωρς τν πρόνοιά του». (π. θανάσιος Μυτιληναος)

« πραότητα εναι γενναιότητα. Γιατί, ταν σ παρερμηνεύουν κα διαστρέφουν τς προθέσεις κα τ λόγια σου, εναι γενναο ν παραμένεις ρεμος τιθασεύοντας τν γωισμό σου».

«Ατς πο δν εναι πνευματικς ως τ σάρκα του, γίνεται σαρκικς ως τ πνεμα του». (ερς Αγουστίνος)

«Πν γρ φελοσιν ο πειρασμοί, τν ταράχως πομένοντα ατούς. Κα πάθος δέ, ἐὰν χλήσει μίν, οκ φείλουμεν, οδ ν τοτο ταράσσεσθε». (ββ Δωροθέου. ργα σκητικά)

«Τότε μπορομε ν βρομε τν λπίδα μας στ θεό, ταν πελπισθομε τελείως π τν αυτό μας».

«ρετ δν εναι πίδειξη πολλν κα διαφόρων πράξεων, πο πιτελονται δι μέσου το σώματος, λλ τ περιεχόμενο σοφότατης καρδις, τν ποία στηρίζει λπς πρς τ Θεό».

«Χωρς οκογένεια δν ζες, χωρς πατρίδα δν ξέρεις πο ζες, χωρς τ Θε δν ξέρεις γιατί ζες».

«Δν μ᾿ φήνεις ν στραφ σ τίποτε λλο, οτε ν ζητήσω κάτι π λλο. Τίποτε δν πάρχει πο ν χρειαστ κα ν μν εσαι διος ατό». (γιος Νικόλαος Καβάσιλας)

«ταν στ χέρι σου κρατς σφυρί, γύρω σου βλέπεις καρφιά. ταν κρατς νθοδοχεο τότε σ περιμένουν νθη».

«ποος νίκησε τ σμα, ατς τν φύσιν νίκησεν, ατς δ πο νίκησε τν φύσιν, πρ φύσιν γένετο». (σιος Μρκος)

«Πρέπει ν προηγηθε κόπος κα δρς δι τν Θεόν, πο προέρχεται π τν καλλιέργεια τν ρετν κα μετ ν κολουθείσει γνήσια κα ληθς πρς τν Θεν λπίς». (γιος σακ Σύρος)

«ταν εμαστε νίκανοι ν ναρριχηθομε στς βουνοκορφς τς ρετς, κενο πο πρέπει ν κάνουμε εναι ν κατεβομε τουλάχιστον στ φαράγγι τς ταπεινώσεως».

« πομον στς δομιμασίες εναι να σφαλς μέσο γι ν νωθομε μ τν Θεόν».

σο γογγυσμς χωρίζει π τν Θεό, τόσο πομον σφυριλατε τν νότητα μαζί του».

« γυνακα πλάστηκε π τ πλευρ το νδρα. Δν δημιουργήθηκε π τ μυαλό του γι ν τν κυβερνάει. Οτε π τ πόδι του γι ν τν ποδοπατάει. Δημιουργήθηκε π τ πλευρό του, γι ν εναι σοδύναμη μ᾿ ατόν. Κάτω π τ μπράτσο του, γι ν τν προστατεύει. Κοντ στν καρδιά του γι ν τν γαπάει».

« Θεός, ς πλος κατ τν οσίαν, διαιτέρως γαπ τν πλότητα κα κείνους πο ζον μ πλότητα. Δι᾿ ατ κα πλουτίζει μ τ γαθ το τος πλος κα πλς διάγοντας».

 
Συλλογή: Παναγιώτης Δημάδης